Pie Cup Air Alkali


Fungsi Pi Cup
  • Membekalkan zink
  • Menambahkan Oksigen
  • Mengecilkan Molekul Air
  • Menukarkan Air ke Tahap Alkali
  • Meningkatkan Ion Negatif
  • Magnetized
  • Mengandungi Mineral
  • Menambahkan An Ion

Kepentingan Minuman Air Yang Sihat

Air adalah sumber kehidupan dan ia adalah ia adalah keperluan terpenting selepas oksigen. Air meliputi 60% ke 70% berat seorang dewasa dan bertindak sebagai perantaraan bagi semua aktiviti manusia. Air meningkatkan penghadaman, metabolism dan peredaran darah, mengimbangkan suhu badan, menukarkan nutrisi, menyihatkan sel dan mengeluarkan bahan buangan. Kualiti air adalah hampir sama dengan kualiti hidup itu sendiri.

Kepentingan air itu sendiri boleh dinyatakan seperti berikut:

  • Tidak boleh mengandungi sebarang toksin, merbahaya dan berbau
  • Kekerasan air mestilah didalam lingkungan 30 ke 200 (berdasarkan skala kasium karbonat)
  • Mengandungi mineral penting yang diperlukan oleh badan
  • Nilai pH alkali yang baik, antara 7.45 hingga 8
  • Melarutkan oksigen yang lebih dari 6mg/L, dan mengandungi karbon dioksida yang sesuai
  • Lebar setengah klaster molekul adalah kurang dari 100Hz
  • Bertindak sebagai media nutrisi dengan mempunyai fungsi keupayaan sebagai pembubaran, penembusan, penyebaran, metabolic, mengilmusi dan pembersihan.

Setakat ini, hanya Air Alkali yang Seimbang saja yang dapat memenuhi kriteria di atas. Air Alkali yang Seimbang tidak saja sesuai untuk penggunaan jangka panjang oleh orang yang sihat, tetapi memainkan peranan yang penting dalam mengawal lipid gastrousus dan darah, serta anti oksida, anti-fatique dan mencantikkan.

Air Apa Yang Kita Minum?
Air Alkali yang bermanfaat kepada kesihatan (pH7.4 – 8.5)
Air Neutral adalah neutral kepada kesihatan (pH7)
Air Berasid adalah merbahaya kepada kesihatan (pH3 – 6.9)

Persekitaran berasid membahayakan dan menyebabkan masalah kepada tubuh:- tubuh kita sukar membawa oksigen, tulang mekilangan kalsium dan mendorong kepada osteoporosis, membina batu karang dan merosakkan buah pinggang, menggalakkan pertumbuhan sel barah berlebihan berat badan, keletihan dan sebagainya.

Kebaikan Air Alkali Pi Cup

Alkali Seimbang
Fizikal berasid  adalah sumber penyakitmanakala kebanyakan air minuman yang biasa di pasaran adalah sedikit berasid dan minumnya untuk jangka panjang akan mempercepatkan pengasidan badan.Air yang ditapis oleh Pi-Cup boleh mengawal nilai pH air dalam julat alkali bermanfaat untukmembersihkan sisa berasid badan dan meningkatkan persekitaran badan yang berasid.

Aktiviti
 Molekul Kecil
Dengan teknologi seperti elektrolisis dan far infra redPi-Cup mengaktifkan kualiti air dengan menukaria ke dalam kelompok air bermolekul kecil.  Kelompok molekul air yang kecil menyediakan penembusanyang kuat dan kelarutan yang baikmudah diserap, meningkatkan peredaran mikro badan danmenggalakkan metabolisma.

Anti-Oksidan
Air minuman biasa mempunyai potensi positif yang menggalakkan pengoksidaan dan penuaan. Teknologi negatif air Pi-Cup boleh menyampaikan hidrogen lebih aktif untuk badan dan menghapuskanradikal bebas yang berlebihanmembantu untuk meningkatkan imuniti dan melambatkan proses penuaan.

Kaya dengan Zink
dengan kombinasi unik penapisannya, air dari Pi-Cup menambah  mineral dan unsur surih mengikutnisbah yang paling sesuai untuk tubuh manusia untuk membuat air yang sesuai untuk penyerapanIa juga berkesan boleh mengukuhkan kadar pengekstrakan zink kepada 100% dan meningkatkan imuniti manusia.

Pertukaran Anion
Air minuman biasa tidak membawa ion negatiftetapi air Pi-Cup adalah kaya dengan ion negatifyangboleh membawa lebih banyak oksigen untuk badanAir Pi-Cup juga membantu dalam mengaktifkan sel-selmeningkatkan kualiti air dan rasa.

Menghapuskan Klorin
Sebagai oksidan yang kuat, klorin boleh menjejaskan mukosa mulutTrichloromethane yang dihasilkanselepas mendidih adalah karsinogen (bahan yang menyebabkan kanser) yang kuat. Dengan air Pi Cup,ia berkesan boleh merendahkan kandungan sisa klorin yang dilarutkan di dalam air dan mencegahkerosakan klorin ketoksikan dalam badan kita.


Harga RM408
50PV